Deze supercomputer word niet alleen door pixar gebruikt maar ook door grote filmproducties zoals he Abyss, Terminator II, Jurassic Park, & vele andere.
Hoe werkt het ?
In het hart van Pixar's RenderMan ligt de REYES algoritme (wat staat voor Renders Everyting You Ever Saw), en het is een bron van RenderMan's kracht.
Wat meer over REYES het algoritme dat de geometrie verwerkt voor Pixar's RenderMan renderer.
De productie rendering heeft alles te maken met de verwerking van geometrie, veel geometrie.
RenderMan, dat hiervoor ontworpen is, doet dit uitzonderlijk goed!
Dus aan het begin van de rendering pipeline hebben we geometrische primitieven van een animatie pakket zoals Maya (Autodesk) of Houdini (Side Effects) .
De RIB bestanden worden ontleed en ingevoerd in Pixar's RenderMan .
Dit verwerkingsproces is vaak beschreven in verschillende graden van complexiteit , veel te moelijk dus om uit te leggen in een korte blog !
Als je er toch alles over wil weten , neem zeker eens een kijkje op http://renderman.pixar.com/view/performance .
Op een gewone computer zou deze beelden renderen dagen tot wel maanden duren , als de pc het al niet begeeft.
renderen heeft vooral te maken met ram geheugen en vergt veel van je pc.
Dit was dan mijn blog post hopelijk heb je er iets van bijgeleerd !
Tot de volgende !
Geen opmerkingen:
Een reactie posten